När min namne postar om kläder hon vill ha eller har köpt till sig händer det att jag blir lite avis. Jag har inte direkt någon klädstil, jag kan tycka att kläder är snygga men jag har inte ork eller lust att mer än klä mig någorlunda bekvämt. Jag önskar ibland att jag hade råd och engagemang till det, men inte så att jag gråter för det. All klädinspiration dödas effektivt av plånboken, och jag köper faktiskt hellre dvd-boxar för mina slantar. Så. Men. För någon månad sedan postade projO det här. Det mesta ointressant för egen del, men den där kappan… Lång, elegant, vacker huva och snörning i ryggen och åh vad jag ville ha den.

Är den inte urläcker?

Jag dreglade. Mycket. Jag har funderat på en elegant vinterkappa, men det slutar alltid med att det inte blir något. Och den där kappan var för dyr. Finns inte en suck att jag tar mig råd till en. Jag gnällde lite för Janne, och sedan glömde jag bort det.

Janne är en spjuver. Visst, vi har inte råd. Men om man går ihop några stycken, som till exempel med ens föräldrar som börjat undra vad deras sons flickvän önskar sig i julklapp…

Han smög med det, jag anade ingenting. När jag kom hem från jobbet i torsdags hade han precis varit och hämtat paketet. Den är varm och gosig och hur snygg som helst. Jag älskar den!

Jag ser ut ungefär såhär kan man säga, fast med annan färg på håret.

Nu måste jag bara se ut några schyssta kängor eller stövlar att ha till den, för det har jag inga. Förstås. Men med tanke på att jag funderat på stövlar bra mycket längre än jag funderat över en vinterkappa så kanske det faktiskt blir av att jag köper ett par. Det är nog något som jag måste göra för egen maskin, dock.

Tack, projO för inspirationen! Tack min älskade, och tack till dina föräldrar, för gåvan!

