Jag var och fick massage imorse innan jobbet, och nu är jag stelare och har mer ont i nacke och axlar än innan. Den kvinnan visste vad hon gjorde, jävlariminlillalåda. Nåja, det är väl inget annat än ett tecken på att det var välbehövligt. Ouch.

Oktober går, och så sakteliga börjar NaNoWriMo-nerverna infinna sig. Faktiskt. Jag är rätt lugn än, men det börjar liksom röra på sig. Igår splurgade jag på en anteckningsbok, en dyr och fin från Ordning & Reda. Egentligen hade jag inte tänkt köpa en, men de är ju så fina, och visst skriver man lite bättre i en fin anteckningsbok? Och anledningen till jag behövde en var att det börjat poppa upp idéer, små små korn att spinna en historia kring. Oväntat trots allt, men ruskigt kul att hjärnan på något vis börjat ställa sig i november-mode utan att jag försöker tvinga den. Finns det idéer så måste de ju på något vis skrivas ner innan de försvinner. Sedär något man får lära sig den hårda vägen, försvinner gör de annars hur väl man än tycker att de är förankrade.

Så okej, då är jag anmäld på hemsidan, check. Jag har en anteckningbok att bära runt på dygnets alla timmar, check. Jag har spanat på några bra fik som lämpar sig till att sitta och dricka latte på medan man ser författaraktig ut, check. Datorn ska fixas och rensas och säkras, men det gör jag några dagar innan. Fortfarande saknas en plot och några karaktärer att befolka den med… Det ordnar sig!

