En utmaning, det är ungefär vad jag orkar med ikväll. Hittad på Galaxer i mina målarbraxer. Lessen om det inte är så inspirerande, det har varit en tung vecka och jag är på väg att slockna i soffan här. :)

1. Vad åt du till frukost?
Smörgås med hälften skinka och hälften leverpastej, en kopp te och en nektarin.
2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig.
Det vet jag inte ens när jag gjorde. Och ens om jag visste skulle jag inte göra det.
3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min sötis.
4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet…
Blått. Mörkblått. Tråkblått. Nästa gång ska det bli något snyggare. Eller inte, jag nördar nog hellre in på detaljerna under skalet…
5. När var du arg senast?
Humhum, jag irriterar mig gruvligen på kunder mest varje dag men de gör mig sällan arg. Måste ha varit idioterna på Ecpat då för ett par veckor sedan.
6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Första tiden på gymnasiet. Att slippa från min gamla klass där ingen var som jag, till en klass där jag hade saker gemensamt med flera, det var en speciell upplevelse.
7. Ditt sämsta minne från skoltiden?
Den där gången i mellanstadiet när jag klättrade över ett högt staket iklädd kjol och fastnade med fållen uppe på staketet när jag hoppade ner. Jag satt fast med kjolen uppe kring midjan, och precis då kom ett gäng sexor förbi och garvade åt mig. Ridå, liksom.
8. Yoga eller löpning?
Yoga is teh shit.
9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Oxfilé.
10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
Um… Nemi? Annars surfar jag mest runt på diverse dagstidningar på nätet, dock ganska oregelbundet. Sedan jag slutade läsa kvällstidningar mår jag mycket bättre.
11. Favoritkaraktär i deckare?
Det var så länge sedan jag läste deckare. Alldeles för länge sedan, tror jag.
12. Teveprogram du aldrig missar?
Missar? Hur menar du nu? ;) Jag har nog inte tittat på TV direkt-när-det-sänds på… många år. Annars älskar jag ju TV-serier, och följer… *går och tittar i listan* Castle, Big Bang Theory, How I met your Mother, NCIS, Warehouse 13, Fringe, Supernatural, Dollhouse, Merlin och Eureka. Missar aldrig något enda avsnitt, men så väljer jag också själv när jag vill titta, tack så mycket. Jag ser även fram emot NCIS:LA och Stargate Universe i höst…
13. Vem är du avundsjuk på?
Inte någon. Nejmenfaktiskt.
14. Din bästa revansch?
Jag tror bestämt att den ligger framför mig. :)
15. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Med tillräckligt bra övertalning kan jag nog äta det mesta som inte är direkt giftigt. Gudars vad tråkig jag är.
16. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Annie Johansson och Fredrick Federley skulle jag vilja prata med om ord som ryggrad och principfasthet.
17. Vilken kändis skulle ha den kvinnliga huvudrollen i Terminator 4
Jag snor Fiffis svar här, klockrent. Therese Alshammar.
18. Kaffe eller te?
Te.
19. Skostorlek?
39.
20. Hur ofta är du på Ikea?
Då och då? En eller ett par gånger om året.
21. Vilken kändis skulle du lämna din nuvarande partner vid altaret för?
Varför skulle jag inte kunna ha både och för? Fånig fråga. :)
21) Om du hade fem miljoner över – vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna…
Ett hus, ett stort hus. Och så skulle jag skicka mamma på semester till Australien. Och… jag snor en till av Fiffi, vett på burk att ge till bättre behövande.