Jag är inte helt med alla gånger. Ibland är jag faktiskt riktigt sen med att snappa upp saker.

Som när Wil Wheaton lyriskt bloggade om sin gästroll i en TV-serie som heter The Guild, beskrev hur kul han hade det och hur schyssta de var på inspelningen. The Guild? Jag tyckte det lät som en jurist-serie av något slag. Jag skummade det mesta som Wil skrev om den där urtrista, dötråkiga jurist-serien.

Wil Wheaton är en geek av sällan skådat slag, och jag kanske borde ha varit lite mer uppmärksam. Gillar han nåt är chansen stor att det är Riktigt Coolt. Fast på ett geeky sätt förstås.

Så när Wil postade den här bilden från San Diego Comic Con, Best. Tweetup. Ever, reflekterade jag inte över den fjärde, cosplayande, tjejen som jag inte riktigt kunde placera. Bilden var suddig, roligast för mig var ändå Neil Gaiman med nya flickvännen Amanda Palmer. Felicia Day? Vet inte vem det är. Jag ryckte på axlarna.

Igår hade jag några timmar för mig själv, annars hade jag nog aldrig gjort mig besväret att klicka på videon som Wil postat. Mer urtrist The Guild, vem bryr sig? Jaja, okej då, kan väl kolla vad det är.

För det första, Felicia Day är ju Penny från Dr. Horrible’s Sing-Along Blog som jag älskade. Jahaaa…

För det andra handlar The Guild inte om jurister, utan är en webserie om ett gäng spelnördar, en komedi.

Jag är fast. Jag är förälskad. Hur i helvete har jag kunnat missa detta!?

Watch The Guild.