Jag fyller år inom en rätt snar framtid. Nu igen. :)

Första tanken är att jag verkligen uppskattar att inte fylla jämt. Förra året fyllde jag ju trettio, och hade absolut ingen som helst lust att ställa till med kalas. Fast det förutsattes, det är så man gör när det är jämt. Stort firande. Och jag mådde skit, hade ingen lust och ingen ork att fixa något. Nu förbarmade sig vänkretsen och det blev en glad kväll på No 8 till slut, och jag uppskattade det väldigt mycket.

I år mår jag mycket bättre. Jag har fortfarande ingen större lust med kalas, men nu är det ingen som förutsätter att det blir det åtminstone. Jag tror att det blir en stilla middag med älsklingen på något schysst ställe, och de som vill ge mig presenter får göra det närhelst vi råkar ses. Jag jobbar ändå på själva dagen, så att fixa fest är inte högt upp på dagordningen.

Presenter, ja.

 

För att göra det lite lättare för de hugade har jag funderat på vad jag önskar mig, vilket resulterade i det följande. Fokus ligger tungt på garn och andra nörderier, som sig bör.

Knit Pro Symfonie Start Set Jag har varit nyfiken på de här stick-seten länge, och Symfonie är dessutom i trä vilket borgar för att de är sköna att hålla i. Yum.

Fleece Artist. Kureyon Sock. Jag vill sticka sjalar och sockor, då räcker oftast ett nystan eller två, okej säg två för att vara helt säker. Chansen är dessutom stor att resultatet i sin tur blir en present till någon annan. Herrejisses, det finns så mycket härliga material och läckra färger.

Det är nog det enda jag kan säga att jag önskar mig specifikt, men jag kan ändå föreslå…

Thinkgeek har en sådan uppsjö av roliga saker att jag bara väljer att länka till ett fåtal t-shirtar.

Det känns dumt att önska sig svindyra dvd-boxar från till exempel Amazon, de köper jag nog hellre själv. Men ändå, det finns ju så mycket jag vill ha

Kanske är ändå SF-bokhandeln det säkraste stället för att hitta något roligt och bra.

 

Och nej, jag har fortfarande ingen åldersnoja. Trettioett blir bra, säkert lika bra som tjugoåtta eller nitton eller något annat random år. Tiden går, vi blir alla äldre. Visst, jag har mycket gratis av att inte känna pressen att skaffa barn. Men jag känner inte tiden rinna iväg från mig, jag får inte skrämselhicka av nya linjer i ansiktet eller ett extra hekto på vågen. Livet är bra, helt enkelt.

