Nähäpp, nu får det räcka.

Jag var och fixade naglarna idag. Förstärkning, silkefiber. Jag gillar att fixa naglarna, sitta och bli ompysslad och fin om händerna. Jag har gått till Scratch Nails på Åhléns City ett par gånger, de ligger bra till och har överkomliga priser. Varenda gång hittills, utom en, när jag har kommit dit och har en bokad tid så har min nageltant inte varit klar med kunden innan mig. ”Kan du komma tillbaka om fem-tio minuter?” Öh, alltså… Det kan jag väl… Det verkar som om hon tycker att hon var generös som gav mig lite extra flanörstid i stan. Bara det att jag vill inte gå omkring och dra på stan, jag vill få mina naglar förstärkta. Alla där är trevliga och vänliga i övrigt, om än en smula blåsta. (Man kan väl skylla på alla flaskor de har som de står olika varianter på ”sörj för god ventilation” på.)

Jag har visserligen blivit bättre på att gnälla den senaste tiden, men jag har svårt om jag är inte är mentalt förberedd. Förra gången hade jag tänkt tala om att jag inte uppskattade den bristande respekten för min fritid och säga upp bekantskapen, men bara för det satt hon snällt och väntade på mig den gången.

Nu hade jag inte tänkt på det, och givetvis var hon försenad. En tjej satt där och var mitt uppe i att få sina naglar lackade. ”Kan du komma tillbaka om fem-tio minuter?” Och jag jag lommade snällt iväg.

Suck! Jag blir så trött. Dels på henne och dels på mig själv. För nu tänker jag inte gå dit igen. Fetglöm. Jag har bättre saker för mig än att springa runt på stan och titta på prylar jag ändå inte har råd med. Jag borde ha sagt det till henne, men… Konflikträdd, jo ganska.

Äsch, hon kan ju få fundera på var jag blev av när det har gått några veckor. Nu måste jag bara hitta ett nytt ställe att gå till. Någon som känner till något bra?

