Tillbaka på jobbet idag, och det var faktiskt inte så illa. Det kändes aningen avigt att ta med sig kläder att ta på när jag kom dit, men luftkonditioneringen var inte så vinande iskall kontra sommarvärmen utanför som jag hade fruktat. Spankulera omkring utomhus i den arla morgonen, om än på väg till jobbet, var himmelskt behagligt. Däremot blev det lite väl varmt på hemvägen när luftkonditioneringen på tunnelbanan inte var fullt så uppskruvad som man kunde ha önskat.

Den här värmen sätter verkligen tonen i livet just nu. Allt känns lite tyngre och svårtänkt när det är varmt, men så fort det hunnit svalna lite… Ahh, dessa magiska sommarkvällar. Det kommer mig att minnas en sommar för länge sedan, sommarteater och första kärleken, eviga kvällar i den lilla byn, fester och koldamm och mera magi. Vänskap och livsformande upplevelser. Jag hade aldrig blivit den jag är, om det inte vore för den där sommarteatern. Funderar på att åka tillbaka, de spelar visst i år igen. Vad säger du, Lena?

Nåväl.

Jag är ju gräsänka den här veckan. Har suttit en stund på balkongen med en bok och ett glas vitt vin ikväll. Och glass. Ingenting är så bra att det inte blir bättre med Ben & Jerry’s. :) Jag har det så oförskämt bra att jag nog borde skämmas. Det gör jag nu inte, men ändå. Det känns som att jag lyckats skaka av mig en hel del gammalt groll, och att inte vara lika tyngd av det längre gör mig… smått lycklig.