Jag lyckades inte pricka in det riktigt, för det fina vädret satte in medan jag fortfarande var i flyttartagen, men de senaste dagarna har verkligen varit ljuvliga, en perfekt avslutning på semestern. Jag har försökt sitta på balkongen idag, men insett att jag vid min aktningsvärda ålder av trettio jordsnurr inte fixar att bara sitta still i solen någon längre stund. Då är jag hellre inomhus mitt på dagen och letar mig ut när solen inte ligger direkt på istället. Begriper inte hur jag kunde med timme efter timme i solen när jag var yngre. Nu tycker jag att det ganska fort blir rent vidrigt.

Till min stora förvåning har jag haft läsro också. Därav balkongbesöket, för var annars ska man sitta med sin bok på semestern? Jag brukar vara alldeles för rastlös, efter några minuter blir jag antingen sömnig eller distraherad av annat, tankarna vandrar. Inte idag. Kanske är det rätt bok för det också, lättsmält low fantasy-action är som skriven specifikt för hängmattan. Bortsett från att jag inte har någon hängmatta, dådå, men i alla fall.

Imorgon drar (pp)s delegation till Visby och Almedalsveckan, och min nyblivna sambo är bland dem. Knappt hinner jag flytta in innan han drar iväg och är borta en vecka… Hmf. Nåja, han kommer antagligen ha en bra och givande vecka, och jag får boa in mig lite på egen hand.
Därtill har vi en långväga nattgäst ikväll, ytterligare en pirat som ska till politikerveckan och föredrar att sova närmare Nynäshamn än väldigt-långt-bort. Man kan förstå henne.
Vad gör vi då en kväll som denna, tre pirater i ett vardagsrum? Ptjaa. Sitter tysta framför varsin dator månne? Jajemän! Ibland är stereotyper väldigt underhållande att uppfylla…