Oj. Ojojoj. Vilken kväll. Vilken känsla. Vilken grej!

Jag var som utlovat på (pp)s valvaka i Stockholm, men begav mig hem så snart siffrorna från samtliga vallokaler presenterats.

Jag missade när Carl Johan Rehbinder presenterade varsin liten piska som Rick och Christian tydligen glatt lekte med uppe på scen. Jag gillar verkligen att ”partipiska” hos oss betyder något annat än i de traditionella partierna. :)

Det var en lyckad tillställning, annat kan man inte säga. Både vad gäller valresultatet och framför allt stämningen. Den var hög, mycket hög. Jag fick träffa många som jag egentligen bara känner till antingen utseende eller blogg-nick. Och jag har ofta svårt för stora samlingar människor där jag inte känner så många sedan innan. Jag blir blyg och nervös. Så icke här. Även om många inte hade en susning om vem jag var så pratades och skrattades det friskt med mig och jag kunde inte annat än känna mig välkommen, förhoppningsvis bidrog jag till att få andra att känna detsamma. Frågan är hur jag ska tolka Daniels hälsningsfras ”Trevligt att äntligen träffa fru Lindgren”.  Jag lär förbli fröken länge än. Hrumpf. :P

Till middagen satt jag på Ricks högra sida, och det visade sig sedan när journalisterna började slå sina lovar vara mindre lyckat. Jag verkar ha fastnat på en eller annan bild, men inte särskilt många. Duktiga fotografer som lutade sig helt förbi mig. Konstaterade att på förra valvakan, 2006, satt jag på Ricks vänstra sida…

Men åh, det var en lyckad kväll. Rara söta snälla goa pirater! Därtill kunde jag via mobilen läsa fler tänkvärda kommentarer på min rant från i lördags. Tack alla! Det värmer och hjälper mer än ni kan ana.

Det var högst motvilligt som jag åkte hem innan festligheterna ebbat ut. Jag jobbar idag, trots allt, och klockan ringde troget halv sju. Jag är så stolt över framför allt Jannes digra arbete. Att vara kampanjledare för (pp), när vi går från ingenting alls till ett eller kanske två mandat i EU-parlamentet, det blir en fjäder att bära med stolthet i hatten. Så välförtjänt, min älskade!