Det ska bli varmt i helgen säger dom. Värmerekord och grejer, kanske. Här på kontoret är det lika svalt som alltid, jag gick till och med ut en sväng på lunchen för att tina upp fingrar och tår lite. Den som meckar med luftkonditioneringen här har nog gjort en och annan felberäkning. Efter turen i solen kändes det påkallat att vira in sig i en filt när jag kom in igen. Alla på min avdelning har fått varsin babyblå fleecefilt. Det var väl billigare än att skruva upp värmen.

Jag har inte varit och röstat än. Röstkortet har inte kommit, och jag vill vänta in det. Jo, jag vet att det går att lösa ändå på plats i röstningslokalen, men då väntar jag hellre. Det är ju ingen brådska, inte än.

Lite fundersam blir man ju, deklarationspapprena kom inte heller när det var dags. De fick jag ringa och beställa extra, och när de väl kom fanns det inga tjusiga koder att deklarera elektroniskt med så jag fick vackert ta vägen förbi Skattia och lägga de fysiska papprena i det fysiska brevinkastet. Tycker myndigheterna inte om mig längre, eller har någon på Posten fattat tycke för viktiga försändelser och håller på dem? Kanske är det min brevbärare som tycker att just mitt namn ser extra vackert ut på brev från myndighetshåll. Kanske han tar hem dem och sätter upp dem på väggen istället.

Alla andra kommer ju ut nu och berättar att de redan har röstat i EU-valet, och många säger dessutom att de röstat på Piratpartiet. Sånt är otroligt roligt att höra, men jag känner mig lite utanför som inte kan säga detsamma. Än.

