Regn! Oii! :D

Det drog in medan jag befann mig på tunnelbanan imorse, där jag klev av flockades folk innanför stationsdörrarna i väntan på att det skulle lätta. Bara jag och några andra till vågade oss ut i det blöta. SÅ mycket regnade det inte, trots allt. I vanlig ordning var jag den enda utan paraply. Veklingar. ;)
Jag älskar regn, och särskilt nu. Jag vet inte om det är mitt usla luktsinne som gör att jag annars aldrig tänker på det, men just nu doftar det något alldeles ljuvligt och det förstärks när det regnar. Häggen börjar så smått blomma över, men syren och gullregn kommer istället. Ljuvligt, ljuvligt.

Jag undrar över uttrycket ”mellan hägg och syren” förresten. Hur länge är den perioden? Från det att häggen börjar blomma till dess att syrenen… börjar? Eller sträcker den sig över syrenens blomning också? Eller? Uhm, nää? Inquiring minds need to know.