Detta inlägg är sannerligen inte intressant för någon. Inte ens för mig.

Ni vet hur man ibland drar lite för mycket i ett nagelband? Jag pillar dagligen med mina naglar och speciellt då nagelbanden. Som liten bet jag till och med på naglarna, men detta har jag slutat med till förmån för allmänt pillande. Det resulterar såklart i att det blir infektioner kring nagelbanden då och då, det svullnar och gör ont som satan i fingertoppen ifråga men går över efter ett tag. Och så är man där och pillar igen…

I lördags när jag var och handlade upptäckte jag att vänster ringfinger ömmade lite precis över nagelroten. Jahapp, så var det dags igen. Jag tänkte inte på det mer, men såg en stund senare att fingertoppen var mer än lovligt svullen.

Det slutade inte där. Lördag eftermiddag var precis hela fingret svullet och alldeles varmt, det gick inte att vidröra huden en gång utan att det gjorde inåtförjävla ont. Det var infektionen från helvetet. Huden var alldeles spänd och jag kunde känna varje pulsslag väldigt tydligt.

Visste ni att det är väldigt svårt att göra någonting alls utan att då och då komma åt ett finger som absolut inte får vidröras? Hela helgen passerades i ett lagomt endorfin-rus. Att sova var speciellt… intressant.

Idag är första dagen som jag faktiskt kan vidröra fingertoppen utan att gnöla. Redan på söndagen var det lite lugnare, och igår jobbade jag hela dagen utan att gnälla om det alls.
Det bidde ingen blodförgiftning, och jag behövde inte heller amputera fingret. Så nu kan jag fortsätta pilla så mycket jag vill…