Jag är en sucker för måndagar. Hur osexigt det än må vara, jag gillar dem!

Jamen se bara på idag. Strålande sol utanför fönstret, en hel ljuvlig helg i ryggen, träning att se fram emot ikväll, ett roligt jobb framför näsan. Framför allt det där sköna men svinkalla vädret, jag tror att Fia har en poäng med att all denna trötthet är senvinterns fel. Ingenting kan lägga sordin på humör och liv som ett par månaders kompakt mörker.
Men min helg var precis vad jag behövde. Lugn samvaro med min älskade J, en hel del nyttigt fick vi gjort, men också några slappa timmar i soffan. Vi såg bland annat Tillbaka Till Framtiden, vilket nästan var som att se en helt ny film för mig eftersom det var så attans länge sedan. Men den håller, banne mig. En riktigt rolig och välgjord komedi.

Så nu mår jag lite bättre och är inte lika trött. Lite mera livslust, liksom. Hoppas att det håller i sig till på onsdag, då ska vi ju gå och se Edguy, äntligen! Men innan dess är det tre långa arbetsdagar plus ett fånigt personalmöte, vem vet vad som kan hinna hända.