Eftersom vi är pirater, och alltså bara vill ha allting gratis hela tiden, så har jag och J köpt biljetter till tre stycken rock-konserter i vår.

Tjohoo, konsert! Mitt lagoma musikintresse fick sig en rejäl boost när J började släpa med mig till dylika tillställningar, och jag ser enormt mycket fram emot dessa tre. Först ut är Edguy, som har blivit litegrann av husgudar för mig. Ett tyskt power metal-band som balanserar det coola, stenhårda med humor och livsglädje. Se bara på den här lilla intervjun med sångaren Tobias Sammet:

De är inte ett vanligt angstigt metalband utan vågar blanda in knasigheter i det tuffa och ser verkligen ut att ha roligt tillsammans. Vi missade precis att de spelade på Sweden Rock-kryssningen förra året, så att så snart igen få chansen att se dem live var absolut fantastiskt. En trevlig detalj är också att de visar grönt på Riaa Radar, vilket innebär att deras skivbolag inte ägnar sig åt dumheter genom branchorganisationen RIAA så att man faktiskt kan köpa deras skivor utan dåligt samvete.

Efter Edguy är det Dragonforce några veckor senare, och sist Hammerfall i slutet på mars.

Ljudböckerna har fått maka på sig i mp3-spelaren, nu är det Edguy som gäller ända fram till början på februari. Jag vill vara ordentligt inlyssnad när det är dags. Oiii, vi ska gå på konsert!

