Lördag förmiddag är lika med träning.

Jo, jag vet att jag inte skulle skriva om det, men nu börjar jag komma dithän att det faktiskt känns… bra. Tack och lov slipper man Lanefeldt-vibbarna på F&S. :) Det börjar utkristallisera sig ett mönster där jag går tre gånger i veckan, måndag-onsdag-lördag, och hittills känns det förvånansvärt gjörligt. Jag är visserligen fortfarande i den branta delen av utvecklingskurvan, det går snabbt framåt och jag märker framsteg vid nästan varje tillfälle. Nu är det nästan bara armhävningar som jag inte pallar fullt ut (jag är så förbannat svag i armarna!) och efter passet är jag inte riktigt lika kräftröd i ansiktet som i början för några veckor sedan. Då kändes det som att varenda blodåder i hela ansiktet hotade att sprängas, det gör det inte längre. Och armhävningarna… Innan nyår kunde jag knappt göra två i rad, nu orkar jag åtminstone tio till innan jag förvandlas till en darrande liten hög på golvet. Så det så, jag är asduktig. Hah!

Däremot måste jag nog börja hitta jympapass som är lite mindre populära. Salarna funkar inte om det är precis fullt, och särskilt lördagförmiddagar är en bra tid för väldigt många. Jag är konstant rädd att peta någon i ögat eller råka sparka på någon, och det tar alldeles förmycket fokus från det jag är där för. Ni ser, jag har redan kommit dit att jag blir irriterad över att inte kunna ta ut mig ordentligt på basjympan. Kanske vågar jag testa medel-nivån i alla fall, och har då fördelen av att de inte är lika proppfulla eftersom det finns många fler medel- än baspass att välja på. Kanske. Vi får se.

I måndags var jag dessutom på årets första yogapass, och det var en upplevelse vill jag lova. Jag har gått och blivit stel som en planka sedan sist. Mer yoga ska hinnas med, det är ett måste.

Det jag är mest förvånad över är att det är så roligt. Jag menar, jag är ingen träningsmänniska. Jag är en stillasittande slöis, en obotlig soffpotatis, och har alltid varit. Och nu ser jag fram emot att gå och skutta och sprattla, tycker att det är roligt och väntar otåligt på nästa gång. Whodathunkit liksom?

