Jag är helt fascinerad av hur det helt plötsligt verkar ha gått ett par dagar utan att jag liksom… märkt det. Nyss var det fredag, och nu är det tisdag. Hur gick det till? Jag minns saker jag gjort sedan i fredags, så bevisligen har de dagarna inte bara helt försvunnit. Men var tog de vägen? Schlwopp, sa det…

Jag misstänker att det kan vara januari som gör det. Håll ner huvudet i väntan på pengar, det var ju så jag ville ha det. Kanske borde jag vara tacksam istället? Nu är det bara… *räknar* …TIO dagar kvar. Åherreminje.

Opassande har snappat upp att det fortfarande går sådär snuskigt bra för både musikspel– och filmbranscherna. Man går med vinst, trots den hiskeliga finanskrisen.
Man kunde ju tänka sig att det första folk drar in på när det verkar bli knapert är sådan lyxkonsumtion som biobesök och sånt, och att de borde märka av läget rätt kvickt. Men underhållningsindustrin går ändå med vinst. Finanskris, och så de otäcka piraterna som minsann aldrig betalar för någonting alls någonsin. Och ändå står det plus när året är slut. Är det inte märkligt, så säg? Det är inte utan att man undrar, eftersom folk ju faktiskt fildelar som bara den trots allt, hur branschernas i fråga siffror skulle se ut om de sparade in på en eller annan jurist istället. De är inte direkt billiga i drift, har jag hört. Tänk om man till och med la de pengarna på att ta hand om sina kunder istället för att bara anklaga dem för att vara tjuvar och banditer. Tanken svindlar…