Pust! Äntligen lite lugn och ro. Julfiranden i all ära, men det kan bli lite mycket ibland. Nu börjar vi äntligen kunna se bakre väggen på kylen igen här hemma dessutom, och med gott samvete kan man snart planera annat till middag. Önskar verkligen att inte alla föräldraenheter var lika envisa med att stoppa med en mat när man kommer och hälsar på…

Men vi löste det på ett bra sätt ändå. Först runthastande till julfiranden med respektive familj, och därav alltså mat för en hel bataljon. Sedan bjöd vi hem ett gäng vänner för julklappsutdelning som kunde hjälpa till att äta upp. Man inser hur mycket mat det faktiskt är när sex personer får problem med att rensa tallrikarna. :D Nu är det mest bara skinka och lax kvar. Bläh, jag är så less på julmat.

Men jag ska väl inte klaga egentligen. Flera dagar kvar på min lilla ledighet, och jag passar på att sitta i soffan och sticka och titta på Star Trek. Det har inte blivit så mycket av den varan, jag är bara drygt halvvägs på första säsongen ännu. Men jag måste säga att jag är förvånad, det är inte riktigt så illa som jag förväntat mig.  Helt otroligt. Men jag tror att det kommer sig av att mina förväntningar var så otroligt låga. Jag menar, en del avsnitt är verkligen fruktansvärt usla, men det finns guldkorn. Kapten Kirk är ju… speciell, och den kvinnliga delen av besättningen har en tragisk garderob, och det var bara så mycket man kunde göra för att få en studio att se ut som om man var utomhus på sextiotalet. Det finns mycket att  fnissa och skaka på huvudet åt. Men Leonard Nimoy är en pärla som Spock, han är helt trovärdig och uppväger en hel massa dumheter i manus helt på egen hand. Jag ser fram emot att se hur franchisen förändras framåt åren.

Och jag börjar äntligen komma någonvart på min långa-långa halsduk, som är första stickprojektet efter all julklappsstickning. Än så länge är den kort-kort, men med lite tur kommer jag hinna använda den denna säsongen. Hoppas!

Fläckig halsduk