Jag ska inte jobba igen förrän den andra januari, och det känns verkligen inte så dumt alls. Få sova ut ordentligt, ladda batterierna, umgås med vänner och familj och förhoppningsvis hinna se en obscen mängd film och tv-serier. Så ser planen ut, även om idag mest liknar en helt vanlig lördag. Tvättid, gå och handla, läsa ikapp rss:en.

Det rör sig bland bloggarna om (pp) och den biten av politiken, och jag funderar mest hela tiden på en post om min egen inställning till allt det som dryftas. Jag vill lägga mitt strå till stacken, men jag står här med det i handen och vet inte riktigt hur jag bäst ska göra det. Jag är ingen debattör för jösse namn, och alla andras strån är så fina och tänkvärda. Kanske blir det tid att samla tankarna om en stund, kanske inte.

Annars är det en regnig lördag i december.