Igår hade jag gett mig den på att bli klar med julklappsstickningen. Det återstod några långa varv och så avmaskningen, perfekt för en ensam hemma-kväll med Star Trek.

Yep, jag har börjat titta på Star Trek. Från början. The Original Series från sextiotalet. Vojne… :D

Jag gjorde fel, fick gå tillbaka och sticka om. Lösningen för att maska av som stod i mönstret var övermåttan krångligt och jag gjorde det lite enklare för mig efter en hel del testande och funderande, och ändå tog den biten två timmar. När klockan var halv tolv kunde jag äntligen dra igenom sista maskan och var färdig. Halv tolv är alldeles för sent för mig, särskilt som jag skulle upp och jobba idag, men vad gör man inte. Att uppdatera bloggen vid den tidpunkten var ju inte att tänka på. Idag är min sista dag innan julledigheten (wohoo, jag har julledigt!) och jag ville absolut visa min stickarkollega hur det blev. Hon oohade och aahade över precis rätt ställen.

Star Trek passar väldigt väl som sticksällskap för övrigt, det kräver inte hutlöst med uppmärksamhet, man kan ha det på och titta upp då och då för att säkert följa med i handlingen.

Så nu är det direkt på nästa julklappsstickning. Ingen stress… *host*

