Sådärja, nu har jag börjat landa lite. Förstå att jag är i mål, att det är slut och jag är fäääärdig. Klar!

Och jo, det är en oslagbar känsla, nästan det bästa med hela NaNoWriMo. Helt plötsligt finns det en massa fri tid till att, you guessed it, sticka! ;)

Men först ska jag ta det lite lugnt, och vara mallig över min bok. Eller nåja, första utkast till en bok. Den lämnar en hel del i övrigt att önska, hålen är stora som lagårdsdörrar och mängden jobb som skulle krävas innan jag vågar visa den för någon… Nä. Väldigt mycket återstår. Men jag skrev den faktiskt till slut! När det återstod tusen ord och jag höll på att ruttna på den scen jag skrev igår kväll, då hoppade jag fram till det tänkta slutet och skrev det istället. Hur fasen mina huvudpersoner hamnade där, det vet jag inte. Men det gick attan så mycket kvickare att komma i mål på det viset.

Jag gillar verkligen min grundidé, det som bär hela historien, och det är inte omöjligt att jag endera dagen faktiskt kommer göra något av det. Om jag säger såhär, det har med ett tåg att göra… *mystisk*

Färdig, färdig, färdig! :D

Jag har apropå ingenting alls blivit sugen på att fixa till mina naglar igen. Mia berättade hur hon slagit av en nagel och det fick mig lustigt nog att bli ännu mer sugen på långa snygga målade naglar. Just nu tål mina egna ingenting, de är trasiga och fula och skivar sig för minsta lilla.