Idag var en särskilt tuff dag. Jag tyckte att igår var illa, men då hade jag åtminstone inte migränliknande huvudvärk…

Jag var fullt på det klara med att jag skulle komma att halka efter idag. Mådde fullständigt pyton när jag kom hem och ställde in mig på att skriva hundra ord och sedan gå och lägga mig. Ont i huvudet, och sanslöst trött, och kallt och jävligt var det ute också.

Men när jag väl fått i mig lite middag (pyttipanna ftw) och en alvedon, och skrivit litegrann, så… Tja, jag ska inte säga att det lossnade och jag kom igång och fick en hiskelig fart. Men när jag väl skrivit hundra ord kunde jag väl lika gärna skriva hundra ord till. Det var ju inte som att jag hade något bättre för mig i alla fall. Och när jag skrivit tvåhundra ord var det inte så långt till trehundra, och till slut hade jag nått över tjugotusen som är dagsmålet om man vill följa planen. Guldstjärna till mig!

Jag har visserligen inte mycket till försprång nu inför resten av veckan, men snart är det helg igen och då kan jag kanske ta igen det. Förutsatt att jag blir av med den här huvudvärken, som i och för sig är mycket bättre nu men jag känner mig fortfarande bortdomnad i hela högra sidan av huvudet. Joy oh joy.

