Fail!

Jag hade skrivit väldigt duktigt idag på eftermiddagen. Sisådär en 1300 ord, en bra start och jag hade planerat att komma långt i förväg nu på kvällen. Jag kommer behöva försprånget nu till veckan. Jag sparar, stänger locket och går därifrån. Stänga locket betyder viloläge för Light. Hur i helvete hon kan tycka att det är en bra idé att boota om då, det vet jag inte. Hon gör det ibland, spontant liksom, det stör mig bara marginellt. När jag kommer tillbaka har hon alltså bootat om och tyckte inte att jag hade sparat NaNo-dokumentet som jag hade haft öppet. Allting jag skrivit idag var borta, dokumentet återställdes från det sparade igår. Hela mitt stora försprång borta och väck.

Otröstlig. Att skriva om allt det jag nyss ägnat ett par timmar åt att få ner, det… Nej. Bara nej.

Jag gjorde det ändå. Till slut. Men jag är inte på mitt bästa söndagshumör just nu. Det pratas om att vecka två är mycket tyngre än vecka ett, att det är då det börjar ta emot. Tro mig, jag vet precis vad de menar.

