Världen dansar och ler idag, överallt rapporteras om Obamas seger. Fantastiskt. Jag håller en tumme för att han är så bra som alla säger. Det skulle behövas.

Här hemma ligger novemberdimman som en våt filt över landet. Boktavligt talat alltså, jag kan just nu inte se husen på andra sidan gatan för dimman. Väldigt mysigt, som gjort för levande ljus och en stor kopp te. Synd bara att jag är tvungen att jobba istället, lysrör och kaffe är inte lika stämningsfullt. :D

*****

Rick har utropat femte november (Remember remember, the fifth of November) till Komma ut som pirat-dagen. Ptja, jag kan väl också.

Jag är pirat. Jag är en av de som röstade på Piratpartiet i valet 2006 och jag kommer göra det igen 2010. Jag tror att vi förtjänar ett bättre samhälle än nuvarande riksdagspartier verkar vilja ge oss. Det skrämmer mig att inget annat parti bryr sig nämnvärt om att våra demokratiska rättigheter är på väg ut med badvattnet.

