Måndag. Slut på smekmånaden som man allt ändå får kalla första NaNoWriMo-helgen. Ja jisses.

Måndag, skriva lite, jobba, skriva lite, träna, handla och sen skriva ordentligt. Pust, jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för att jag nu tappat en stor del av försprånget jag hade knåpat ihop till igår. Jag slet upp laptopen medan jag väntade på att yoga-passet skulle börja, men några fjortisbrudar satte sig bakom mig och diskuterade högljutt sms-vett och etikett på fjortisars vis komplett med fnitter och illtjut, så det gick lagom bra, kan man väl säga.

Jag har åtminstone kommit upp i över femtusen ord, och ligger alltså fortfarande på rätt sida för att bli klar till sista november. Det är bättre än det varit förr om åren. Faktiskt. Imorgon ska min roman få se på andra bullar, då blir det minsann skriva av!

Nu, sova. Banne mig.

