Jag förstår mig inte på Posten. Maken till märklig organisation…

Jag har fått ett paket. De har försökt dela ut det till mig, hemma hos mig. Under kontorstid. Jag var inte hemma. Döh, jag jobbar, var det någon som på fullt allvar tyckte att det var en god idé att ens försöka göra en sån sak på dagtid? Nåja, tydligen.

Så då går det tillbaka till Posten, och man lämnar en avi, ”Kom och hämta ditt paket”. Visst. Men jag får inte göra det på närmsta postombud, utan ska gå till Företagscenter. Alltså, jag är inget företag, jag är bara jag…
Dessutom har företagscenter bara öppet till klockan sex. Och bara på vardagar. Ähm. Jag är en pendlande människa, det finns ingen dag i veckan jag kan hinna dit innan klockan sex. Postombudet stänger klockan åtta, vad är det som gör just mitt paket så speciellt att inte de kan anförtros med det? jag brukar hämta mina paket där.

Ringer, fixar. De gruffar inte utan går med på att skyffla mitt paket tvärsöver gatan till ombudet. Så… snällt.

Det finns säkert en riktigt logisk post-förklaring till varför de krånglar så väldigt, men jag vet inte om jag är intresserad.

