Det är en väldigt mycket bättre måndag än det hade kunnat vara. När väckarklockan ringde stängde jag av den och rullade över på andra sidan istället för att kliva upp och släpa mig till jobbet. Bara en sån sak, liksom. Långsam morgon, gå upp, surfa lite och sedan gå ner och äta frukost tillsammans med J. Hotellfrukost. Äta långsamt, välja och vraka bland olika bröd och flingor och juicer och teer och gud vet allt, läsa tidningen (på papper! så exotiskt!) och småprata lite. Välja hur vi ska spendera dagen, var vi ska äta lunch och vilka alternativ till förströelse som står oss till buds.

Jag och J är på vår första riktiga semester tillsammans. Kanske är inte en annan del av Sverige i oktober det allra smartaste, men en paus var verkligen på sin plats. Jag märker att jag inte har rest så mycket på senare år, det blev inget singelsemestrande och exet A dessförinnan var inte mycket till resesällskap. Jag är ovan, ringrostig, stressade alldeles för lätt upp mig över alla detaljer inför avfärd. Nu har jag acklimatiserat mig tillräckligt för att bara kunna njuta av en ny stad i sällskap med J, och annars räcker det bara att tänka på att jag inte är på jobbet. Jag är ledig, ledig, ledig!

