Jag har ju ett litet, obetydligt intresse för TV-serier, det har jag väl nämnt. Drama och komedi och thriller, men helst av allt ska där vara någon form av SF-anknytning. Jag är en sucker för rymden och det övernaturliga och smått fantastiska. Det är inget krav, men geek-faktor slår högre än sex appeal i min låda.

TV ska ses när man själv har lust och framför allt utan dumma avbrott. Min samling av dvd-boxar växer stadigt. Bäst är att boka av allt en hel helg, dra ner persiennerna och maratontitta hela säsonger i sträck. Mwah!

Såhär på höstkanten är det ju de många säsongspremiärernas tid, och jag gjorde en liten lista för att hålla ordning på allt vad jag väntar på.
Väntans tider? Hah, ge mig hellre allt nu genast!
Jag har ett helt litet system av notislappar i min filofax för att komma ihåg. Dels sådant som går, dels sådant som har gått, och sedan sådant som jag kommer vilja ta en kik på för att se om det kan vara något för mig. (Jag gjorde en sammanställning på Gamla Stället, men det var länge sedan nu.)

Få se nu. Det som går i höst, med länkar till allvetande tv.com om något ser intressant ut.

Heroes
The Sarah Connor Chronicles
Big Bang Theory
How I Met Your Mother
Eureka

Fringe
NCIS

Supernatural
Mythbusters

Stargate Atlantis

Sedan väntar jag också på Battlestar Galactica, Doctor WhoTorchwood och Scrubs. BSG vet jag börjar sändas igen i januari (ondskefulla mitt-i-säsongen-avbrott!), men för de andra har jag inga specifika datum än. Väntans tider, som sagt.

Den långa listan på alla de serier jag väntar på att få tid för är så väldigt lång, över fyrtio stycken senast jag räknade efter, så den tänker jag inte dela med mig av. Annars fyller jag ut lediga stunder med Buffy/Angel, Death Note, Jericho eller kanske Xena. Allt beroende på vad man känner för, liksom.

Och jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill. Ehum. Jag bara vill inte…

