Jag är väldigt förtjust i min weatherpixie, den lilla figuren härintill som visar hur vädret är härikring just nu. Idén är fenomenal, det finns en uppsjö med olika figurer att välja mellan, kön och hårfärg och hudfärg och personlig stil. Jag ser inte direkt ut som min pixie, men nära nog. I kombination med väderdata från Bromma flygplats ska det ge en föreställning om läget, och jag är löjligt förtjust i sådana här små apps. Men ibland får den spunk…

Just nu visar weatherpixie att det är ungefär 12 grader i Stockholm. Det regnar, och min pixie är därför utrustad med ett paraply. Men under paraplyet har hon fortfarande på sig ett par piffiga rosa byxor och en top med en fjäril på. Magen är bar, liksom armarna.

Tro mig, jag tänker inte gå ut i barärmat en regnig och blåsig dag i början av september. Tolv grader! *hutter*

Istället håller jag mig inomhus, tittar på film och njuter av att kunna ta en tupplur mitt på blanka eftermiddagen. Antalet olästa poster i min Google Reader är snart uppe i fyrahundra, vilket är facit efter några hektiska jobbdagar. Det gör mig irriterad att jag inte hinner med, men det är väl bara att bita ihop och vila upp sig lite och ta nya tag.

