Det borde inte ha förvånat mig alls, men min kropp bestämde sig för att tvinga mig till lugn och ro genom att ge mig Huvudvärken Från Helvetet när jag hade andra planer igårkväll. Tji fick den, för jag åkte iväg iallafall och gick på bio på med J, L och D. Hah!

Annars hade jag en återhämtningshelg efter jobbveckan, inbokad massagetid och en massa tid i soffan framför TVn. Massören noterade att jag hade knutar på lite andra ställen än vad jag brukar, liksom längre upp mot nacken istället för nere mellan skulderbladen. Undrar om det beror på att stressen jag utsätter mig själv för nu är annorlunda än den i våras. Lite mindre personlig angst och depp, och mer vanlig jobbstress. Man hoppas. Det känns bättre, men än är det kanske lite tidigt att ropa hej och allt det där.

Efter massagen insåg jag att jag ännu inte köpt nytt SL-kort, och att det nog var läge att fixa det innan måndag. Jag kör på säsongskort, fyra månader i stöten, för att det ska bli så lite meck som möjligt. Förut köpte jag dessutom via hemsidan och fick det hemskickat i brevlådan, men snart upptäckte jag att kvalitén på just de korten var direkt undermålig. Jag vill gärna kunna använda kortet i de spärrar jag passerar och slippa känna mig som en brottsling eller idiot för att det inte fungerar, jo jag är lite märklig på det viset.  Alltså styrde jag stegen mot SL-center, och lo and behold, jag var inte ensam om att ha fått den idén. Sisådär hundra nummers väntan, så jag gick en sväng inne på Åhléns för att fördriva tiden. Hittade ett par nya hörlurar till Eoz, de gamla höll på att falla sönder alldeles och lät förjävligt rent ut sagt. Sånadärna ”in ear” blev det, mot bättre vetande. De är ju snygga som attan, men jag har för pyttiga hörselgångar för att det ska vara riktigt bekvämt. Nåja, just nu är jag alldeles för glad över att kunna lyssna på musik utan att snäckorna (säger man så?) gungar och ramlar ut när jag går.

Hundra nummer senare fick jag mitt SL-kort. Tänka sig att det, efter senaste prishöjningen, fortfarande kostar mindre än vad motsvarande kort kostade när jag flyttade från mitt barndomslän för åtta år sedan. 08:or är och förblir bortskämda…

Huvudvärken från igår hänger i än, men jag tar det lugnt och pimplar vatten. Snart dags att fylla på vattenflaskan igen… Filmen var riktigt bra, men jag måste nog se om den hemmavid nån gång. Hur svårt ska det vara att hålla snattran när man sitter i en biosalong och folk hyschar åt en? Jeez, filmen är inte mer än en och en halv timme, så länge kan man väl stå ut med att inte höra sin egen röst? Adrenalinet det gav mig var antagligen det som höll kvar huvudvärken, just nu känns kinder och öron lite rosiga men jag tror att den äntligen håller på att ge med sig.

