Det tog ungefär en kvart innan ett svar låg och väntade i min inkorg. Jag kände mig nästan lite skyldig som tvingade någon stackars egenföretagare att bråka med mig en sen söndagkväll. Heder åt det snabba svaret, jag hade glatt nöjt mig med att det dröjt till dagen efter. Nåja.

Svaret var både förståeligt och fullständigt värdelöst. ”Shopp systemet” (argh!) som tydligen kostat affärsinnehavaren gratis, är översatt från engelskan och vill nödvändigtvis vara artigt mot kunderna och säga Mr eller Mrs. Gott så. Man har alltså inte brytt sig om att ta bort denna fullständiga onödighet i översättningen utan kräver att få betitla kunden ”han” eller ”hon”.
Okej. Ren lathet, man har inte tänkt alls utan bara köpt koden rakt av. Det är egentligen en skitsak, det kan jag kanske gå med på. Jag bryr mig mindre om att någon råkar ta reda på vilket kön jag har, det är som sagt ganska lätt att göra en kvalificerad gissning. Men om man vill kalla mig någonting duger det bra med du, och jag vill inte TVINGAS att uppge information som är helt ovidkommande. Jag vill köpa en kamera, och det är vad jag tänker göra. Ingenting annat.

Morr. Det blev ingen kamera igår. Jag får kika vidare ikväll och hoppas på en nätbutik med en lite smidigare jeppe bakom spakarna. Så trött.

