Virkat. Stickat. Något att ha för händer utan att alltför mycket koncentration behöver läggas på det. Jag tycker om det, det är meditativt och ger mig en chans att reda ut saker i huvudet medan jag gör något annat. Och att känna sig lite kreativ gör underverk för självkänslan.

 

Överkastet har tagit tvärstopp just nu. Det är delvis mitt eget fel, men gör mig ändå sur. Alltså, jag köper inte allt garn till överkast på en gång. Jag borde, men vill inte. Dels för att jag inte tycker att det är så kinkigt att få allt garn från en och samma färg-batch, och dels blir det så sabla mycket. Femtio härvor på en gång är både dyrt och opraktiskt. Nackdelen med att köpa material allteftersom jag behöver det är att det kan bli som det blivit nu, just min färg har utgått. Så nu måste jag hitta en annan återförsöljare som för en variant som är exakt rätt nyans av oblekt 8/4 bomullsgarn. Jomentjena. Det går, det är jag säker på. Men jag är inte alls glad över att behöva energi på att jaga. Så jag gör något annat så länge. Stickar tillexempel.

 

Jag måste verkligen skaffa en bättre kamera än min mobil, det här är ju pinsamt. Nåja, man ser mönstret i alla fall, en bättre bild finns tillsammans med mönstret som jag har hittat hos knitty.com. Egentligen är det en härligt skön grågrön nyans, om än i ett lite småtråkigt akrylgarn. Jag har planer på att sticka det igen i något roligare material, lin kanske. Om jag inte hittat något roligare mönster innan dess förstås…

