Jag har aldrig druckit tequila. Det var dock ingenting jag talade om när jag blev medbjuden på tacos och tequila i fredags. Jag har druckit sprit i betryggande mängder, men det var ett tag sedan nu. Jag har den lilla egenheten att jag ogillar att bli bakis ser ni, vilket jag löst de senaste åren med att dricka så lite sprit som möjligt. Ett glas vin eller lite cider på sin höjd. Tequila… Det kunde bara gå på ett sätt.

Jag hade väldigt trevligt. Först. Sällskapet var vänligt och öppensinnat och vi hade många intressanta och trevliga diskussioner. En toppen-början på min semestervecka, skulle man gott kunna säga. Naturligtvis visste jag att det skulle gå illa, men jag räknade ändå med att jag skulle begripa när det började gå överstyr.

Ehehe…

Plötsligt var det inte lika trevligt längre. Illamående och en massiv känsla av att nu var det klippt. Ett typiskt ”jag-vill-dö”-ögonblick. Jag fick en väldig massa stöd och hjälp, försäkringar om att det verkligen inte var någon fara, ville jag ha något, hur kändes det, nästa gång är det någon annans tur… En klart positiv upplevelse, men jag kunde ju inte låta bli att känna mig som en total amatör. Jag tycker inte OM att må illa, så jag vill försöka undvika det. Kräktes och kände mig ynklig.

Tja, ni förstår säkert resten. Gårdagen spenderades med att försöka få i mig vätska, salter, fett och kämpa för att få behålla allt jag stoppade i mig (jag lyckades inte). Det hade varit en fullkomligt bortkastad dag om det inte vore för att jag och älsklingen (som klarade sig oförskämt väl med spriten) passade på att se sista LotR – The Return of the King. Jag är så glad att jag passade på och köpte extended DVD-boxen, den är så snygg. Magen är fortfarande purken på mig idag, men inte så det stör.

En annan effekt av fredagen är att jag till slut föll för trycket och sparkade igång mitt facebook-konto. Ibland kan en fråga från en söt nybekant lyckas där horder av påstötningar misslyckats. Nåja, jag har väl funderat på det en stund, men inte kommit till skott. Jag är inte helt säker på att jag gillar det än, men jag finns där nu sist av alla och ska försöka sätta mig in i vad allt fuss berodde på. Vi får se.

