Man kunde ju tro att jag som julibarn alltid skulle önska mig strålande födelsedagssol. Och visst kan det vara trevligt med vackert och varmt väder, men det åskväder som drog över hustaket igår tackar jag inte nej till. Riktigt Väder, sånt som får det att fräsa utanför fönstret och porslinet att skallra i skåpen! Whee!

Det blev en lugn födelsedag med pojkvännen som enda sällskap, precis som jag hade önskat mig. Sov länge, tittade på ett avsnitt Stargate Atlantis och första Lord of the Rings-filmen, åt god mat och drack mousserande jordgubbsvin. Mums!
Enda nackdelen med att slappa hela dagen är att jag verkar ha lyckats sätta fart på knutarna mellan skulderbladen genom att sitta lite halvt nedkasad i soffan. Ont! Och en hel vecka kvar till nästa massagebesök. *mutter mummel* Eller så är det månne åldern som tar ut sin rätt… Eftersom jag är så hiskeligt gammal. Just det, ja. Jättegammal. Uråldrig skulle man kunna säga. Ättestupan nästa. Um.


(Suck. Lite irriterad blir jag på allt detta skojande om att passera trettio-strecket. Mer specifikt när jag förväntas bli sur. Jag är inte sur, jag är helt nöjd med att bli trettio och det är ingenting speciellt för mig. Skoja kan man göra, och jag driver gärna själv med min och andras ålder. Men jag är inte med på att bli provocerad till att försvara min ålder. Seriöst, back off! Nej, jag har ingen åldersnoja, fortfarande inte. Fatta.
Men… mest blir jag väl iochförsig irriterad över att jag inte lyckas förmedla att jag inte uppskattar det. Att höga vederbörande som borde veta bättre inte ser mina not so subtle hints. Kommunicera var det ja.)

