En latte, en bioinbjudan och ungefär femton tabletter dextrosol senare är jag ändå väldigt trött, men inte riktigt lika grinig.

Latte på jobbet, då vet man att det har varit en Såndär Dag. Jag dricker väldigt sällan kaffe, och än mer sällan kaffe från automaten på jobbet. Det smakar verkligen inte gott, men det är varmt och innehåller saker som piggar upp. Jag är ingen kaffedrickare helt enkelt, om man inte räknar krämiga välgjorda drycker på fik men det är ju en helt annan sak. Te är mer min dryck, och det verkar som att mina kollegor har noterat detta. Rätt var det var, mitt på blanka eftermiddagen, närmade sig två av mina kollegor mig med något pillemariskt i blicken. Ett grattiskort som alla på avdelningen skrivit under och två paket räcktes över. Det har uppenbarligen sina fördelar att fylla jämnt.
Det ena paketet innehöll en massa små smakprov på olika teer, allt från Lapsang till rooibos, svarta och gröna och röda teer. Det andra paketet innehöll en tesil och ljuvligt vacker stor kopp med tillhörande fat. Vad spelar det för roll att jag verkligen inte behöver en tekopp till? Present! Från folk jag jobbar med. Aww!

Sedan ringer en god vän och lyckas lirka med mig på bio ikväll. Jag som sett fram emot att åka raka vägen hem och kollapsa i soffan, men… Med de där personerna, och den filmen. Vill träffa dem, vill se filmen. Det får bli en liten minikollaps, och sedan ut igen.

Men först, en kopp te.

