Ibland krävs det så lite för att man ska få tillbaka fötterna på mattan. I förra veckan var jag intill förtvivlan trött, less och gråtfärdig. Jag hade ont i ryggen och allting störde och irriterade mig. Idag…

Idag känns saker lite annorlunda. En helg mitt i den sörmländska lummigheten gjorde som förväntat underverk med trasiga nerver. Men idag har jag uträttat drösvis med ärenden, två turer på stan, tvättat och dammsugit och skruvat upp en taklampa. Sådana där småärenden som jag förväntas klara av löpande efter arbetstid, på kvällar och helger, men som den här våren varit mig övermäktigt. Idag har jag gjort massor, och jag är inte det minsta stressad av det. Bara vetskapen att jag kan sova ut imorgon och i övermorgon och morgonen därpå gör hela skillnaden.

Det är knappast kärnfysik, jag behövde den här semestern.

