Sol, sol, SOL! Varmt, härligt, underbart solsken. Det är sommar, people!

Jag kan inte låta bli att njuta i fulla drag när kvicksilvret kryper över tjugo- tjuofem- eller ännu mer. Medges att jag kanske är lite väl skyddad inne på kontoret där luftkonditioneringen ser till att vi aldrig märker någon skillnad, men ändå! Bara vetskapen att det är sommarväder utanför fönstret gör mig sprallig.
Nu är inte jag den som är den, ett ordentligt regnoväder kan göra mig minst lika lycklig. Det ska vara ordentligt väder, men få saker får mitt nordliga hjärta i gung som när det blir varmt.

Nu längtar jag som aldrig förr ut till landet. Till det stora huset, äppelträden och katten och det tysta suset. Att få vakna för egen maskin, tassa ut barfota och sitta på utedasset för öppen dörr och titta på när svalorna gör störtdykningar. Åja, där finns allsköns bekvämligheter också, men när man kan är det ändå oslagbart att sitta och filosofera på utedasset. Faktiskt.

Planerna för denna långa helg inbegriper borta-sovande, inte mindre än två födelsedagskalas och ett besök på Smaka på Stockholm. Inget nationaldagsfirande alls, gubevars.
Jag ser väldigt mycket fram emot borta-sovandet… ♥

