Hah, mitt backer-paket med Theatre is evil kom igår. Skönt då behöver jag inte oroa mig för det mer. You guys, ni borde vara avundsjuka. SÅ SNYGG. Seriöst, bästa tjugofem dollar jag nånsin spenderat tror jag. Jeflar, så snygg. Jag var tvungen att instagramma det på något vis, inte den vackraste bild jag någonsin tagit, men hey.

Och! För att byta till ett helt annat ämne! Med utropstecken! Så börjar det dra ihop sig till säsongspremiärer nu. Jag är väldigt tacksam för appen TVJunkie som håller koll på vad som går och när det går och hur många avsnitt jag hunnit missa… Tog en kik nu och insåg att över de närmsta två veckorna så börjar tolv serier som jag följer eller har tänkt följa. Ehehe, oops?

I år försökte jag vara selektiv med nya serier men har valt ut fyra stycken som jag tänker kika närmare på och se om de kan vara något att ha.

Den första, Revolution, har redan sänt första avsnittet och vad jag förstår har mottagandet varit sådär. Jag har inte hunnit titta själv men hallå. Med Eric Kripke bakom spakarna kan det väl inte vara så illa? Väl? Jag har alltid fascinerats av efter katastrofen och det här verkar vara en lite ny vinkel.

Last Resort läste jag så sent som igår om på io9 och kan inte släppa att den låter huuur cool som helst. Måste se. Känner dock att här är risken för besvikelse lite större, mest på grund av de höga förväntningarna.

666 Park Avenue är nog den serie av de fyra som jag har minst förväntningar på å andra sidan. Återstår att se exakt vad de gör av det förstås, men den här känns svagast. Jag är tillräckligt nyfiken dock för att åtminstone ge den ett par avsnitt. Hey, Terry O’Quinn.

Den sista är Arrow som har premiär om tre veckor eller så. Jag har ingen relation alls till tecknade serie-figuren Green Arrow som den tydligen baseras på, men de verkar som att man vill nå en ny publik och inte siktar så hårt på att vara basmaterialet trogen. Det lär ju kunna vara en bra grej, kan jag tycka. Intressant hur som med en DC-figur mitt i alltihopa, det har varit väldigt mycket Marvel på sistone.

Så. Ptja. Jag har ju att göra här framöver, skulle man kunna säga. Har någon siktet inställt på någon annan serie i höst som de vill tipsa om?


Flattr this

