Okej, äntligen en stickpost, dådå.

Jag hade faktiskt en tanke med att vänta. Den Feather and Fan Comfort Shawl som blev klar häromförut var tänkt som en överraskning, och det duger ju inte att posta en bild på något som man ska ge bort heller. Speciellt inte som jag var osäker på om mottagaren skulle kunna använda den.

Garnet är Järbo Fantasi, och direkt när jag såg det tänkte jag på en Comfort Shawl, det är såå mjuukt, och när jag började sticka på den kom jag strax på att min söta vän F säkert behöver precis en sån. Problemet är bara att garnet är en blandning av ull och akryl, och ull brukar göra dåliga saker när det kommer i kontakt med F. Återstod att låta henne testa, och det verkade igår funka bra. Alternativt var hon artig nog att inte dissa min present. :)

Featherandfan

Egentligen hade jag tänkt göra den riktigt stor, sådär så att man kan mysa in i den, men den rundsticka jag använde var lite för kort för att tillåta mer än såhär. Jag behöver bestämt köpa mig en längre, åttio cm räcker när det är tunna spetssjalar, men den här tog lite mer plats på stickan.

Över huvud taget var mönstret trevligt, lagom lätt för att snabbt lära sig och ändå blir effekten riktigt läcker av ett flerfärgat garn. Jag lär göra fler vad det lider, så snart jag skaffat en längre sticka…

